טבלאות שכר

טבלאות שכר הייטק הפכו בשנים האחרונות לכלי יעיל וחשוב מאוד. אם בעבר טבלאות שכר שימשו בעיקר מועמדים אשר חיפשו עבודה בהייטק, ורצו להיות בטוחים כי הם מציינים את ציפיות השכר הנכונות והמתאימות להם, היום טבלאות שכר משמשות הרבה יותר גורמים כמו עובדי הייטק אשר חושבים האם לבקש העלאת שכר ומסתמכים על נתוני טבלאות השכר בכדי להבין מהו השכר הנכון עבורם, ומעסיקים בהייטק אשר רוצים לדעת מהו השכר הנכון להציע לעובדים חדשים או לעובדים קיימים בחברה שלהם.

לכן היום טבלאות שכר הפכו לנפוצות כל כך, ולכלי שניתן לראות שימוש רב בו במגוון רחב של מקומות שונים.

מי מפרסם את הנתונים?

אם אתם מחפשים טבלאות שכר, ורוצים להיות בטוחים כי אתם יכולים להסתמך על הנתונים המפורסמים, חשוב מאוד שתבדקו היטב מי בכלל מפרסם את הנתונים הללו. האם מדובר בחברת השמה להייטק מוכרת ומקצועית אשר אתם יכולים להיות בטוחים כי היא מפרסמת נתונים אמיתיים מתוך נתונים של עובדים שהיא הציבה בחברות ההייטק השונות, או חברה פחות מוכרת שאין לכם דרך לדעת מהיכן מגיעים הנתונים שהיא מציינת בטבלת השכר.

בנוסף, חשוב לבדוק כמה עובדים נכללו בסקר, ככל שהסקר יהיה מבוסס על יותר עובדים כך הנתונים יהיו נכונים ומדוייקים יותר והרבה יותר כדאי להסתמך עליהם.

מתי להשתמש בטבלאות שכר?

השימוש בטבלאות שכר יכול להיות יעיל בכמה מקרים:

  1. מועמדים אשר מחפשים עבודה ורוצים לדעת מהו השכר הנכון עבורם אותו יוכלו לציין בציפיות השכר או להתמקח עליו בראיון העבודה מתוך ידיעה ברורה כי זהו השכר המגיע להם בהתאם לתפקיד ושנות הניסיון שלהם.
  2. עובדי הייטק אשר נמצאים לפני שיחת המשוב השנתית שלהם ורוצים להזכיר בה גם בקשה להעלאת שכר.
  3. מעסיקים אשר נמצאים בתקופה של גיוס עובדים חדשים לחברה ורוצים לדעת מהו השכר הנכון להציע להם.
  4. מעסיקים אשר בוחנים בקשות העלאות שכר של עובדים ורוצים להיות בטוחים כי השכר המבוקש באמת מתאים לתפקיד של אותו עובד.